Huller om Buller đŸ˜‰

GĂ„rdagen var tufft med mĂ„endet. Sjuuk Ă„ngest, deprimerad o tankar jag önskar att jag inte hade. HĂ€mtade ut mitt körkort och Ă„kte sen till mormor o morfar o fikade o pratade lite. Åkte frĂ„n dom strax före 5 och hĂ€mtade upp Ă€lskling sen Ă„kte vi till svĂ€rfar och ”svĂ€rmor” i Tidaholm o drack kaffe o umgicks lite. Gizmo blev lite irriterad pĂ„ att deras valpar inte ville lĂ„ta honom vara ifred sĂ„ han hoppade upp o la sig i vĂ„ra knĂ€n.

NĂ€r vi Ă„kte hem slĂ€ppte jag av Ă€lskling hemma sen Ă„kte jag till Amanda o Max och drack kaffe o pratade. Max tatuerade min hand sĂ„ den allra vĂ€rsta Ă„ngesten rann av mig.. o nej den Ă€r inte sne,bara jag som hĂ„ller min hand lite skevt 😂

Idag gick jag upp halv 9, Ät havregrynsgröt till frukost, gav Gizmo mat o sen Äkte jag till gymmet med Ken. Det blev 1,6km gÄng varvat med lÀtt joggande pÄ löpbandet sen ett fettförbrÀnningspass och bÄlövningar. Hem o hÀmtade Gizmo som vi inte vÄgade lÄta ligga i bilen under trÀningen, förbi Àlsklings jobb o tog en cigg o lÀmnade postsÀcken han hade glömt hemma.

Vidare till Toys’are’us o köpte födelsedagspresent till Neo som fyller Ă„r om 10dagar sen upp till berget dĂ€r vi gick 2,6km med min pĂ€lskling.

NĂ€r vi kom hem stekte jag proteinpannkakor som vi har fĂ„tt prov pĂ„ frĂ„n Ă€lsklings jobb sportgymbutiken. Dom smakar vanilj och luktar sĂ„ mkt vanilj sĂ„ man kan tro att man bakat nĂ„t med vanilj i köket nĂ€r dom e stekta o satan vad goda dom Ă€r. Dom blir som american pancakes nĂ€r man steker dom, de svĂ€ller i pannan o de var lite trixigt o fĂ„ till stekningen innan man hade rĂ€tt temp o visste hur mkt smet man skulle anvĂ€nda men jag rekommenderar dom verkligen! TyvĂ€rr finns dom inte att köpa Ă€n men jag TROR att det fortf finns provpĂ„sar att fĂ„ om ni Ă„ker dit o för övrigt sĂ„ har dom ju mkt annat bra dĂ€r, jag Ă€ter tex vĂ€tskedrivande tabletter varje dag dĂ€rifrĂ„n som gör att jag gĂ„r ner i vikt och nyligen köpte jag memoryfoam inlĂ€gg till promenadskorna, faan vilken skillnad det blivit bĂ„de för ryggen, fötterna och knĂ€na.

Det blev sen middag idag men bÀttre sent Àn aldrig. FlÀskkotletter sen klyftpotatis, broccoli o blomkÄl i ugnen, vaxbönor frÀsta i olja o vitlök och sen kantarellsÄs. Sjukt gott var de men satan vad mÀtt jag blev trots att jag bara tog en halv köttbit och ingen potatis.

Nu Àr det matkoma deluxe o jag ska lÀgga mig i soffan o vÀnta pÄ att Àlskling kommer hem efter att trÀffat killen han e kontaktperson till sÄ ska vi slÀnga pÄ en film bara klockan inte blir för mkt.

Imorgon Ă€r middagen förbestĂ€md sĂ„ dĂ„ blir det broccoligratĂ€ng och stekt kassler men annars blir det vĂ€l en promenad o sen en vilodag för att ladda energi inför min PT timme pĂ„ gymmet pĂ„ fredag morgon kl 9 😋👍

Ni har vĂ€l inte glömt min planerade frĂ„gestund dĂ€r jag svarar 100% Ă€rligt pĂ„ alla frĂ„gor. Men mĂ„ste fĂ„ in ett antal fler frĂ„gor innan jag kan göra det inlĂ€gget sĂ„ frĂ„ga pĂ„ 😋😘

Ha en trevlig kvĂ€ll 💗💗

Om Linda

34 Ärig tjej som bor med min pekingese valp Gizmo och Àr gift med min make Dennis i den lilla hÄlan Skövde.. HÀr fÄr ni följa mitt liv som bipolÀr och borderline med alla diagnoser som det innebÀr, min resa efter min gbp operation i oktober 2014 och mitt liv i största allmÀnhet. Kommentera gÀrna och undrar ni över nÄgot, frÄga :) R.I.P Leya som var tvungen att avlivas den 30/8 -15- 12:16 tog vÄran Àlskade lilltjej sitt sista andetag och vi saknar henne varenda vaken minut.
Det hÀr inlÀgget postades i FörhÄllanden, Filmer och böcker, Happy Days, Kost och Motion, Shopping., Sjukdom o HÀlsa., Tankar o Funderingar, Unhappy Days, vÀnskap och har mÀrkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . BokmÀrk permalÀnken.

Kommentera

