Svar på frågeutmaningen (100% ärlig)

Jag har alltså blivit utmanad att våga svara på dessa 122 frågor. Jag har märkt att det hoppar väldigt mycket i olika kategorier, allt från sex till kärlek till allmänna frågor och allt kommer huller om buller. En del frågor är som sagt väldigt intima men har man blivit utmanad så har man., bara att bita ihop o svara ärligt. Märkte även att nån eller ett par frågor var liknande men orkar inte göra om allt med numrering o sånt så ni får ta det som det är 😀

Har DU/NI några frågor ni vill ha svar på? Släng iväg en kommentar med era frågor och när jag har minst 20 frågor kommer det upp ett inlägg med svaren, fråga vad ni vill så lovar jag att svara ärligt till 100%.

Här får ni så länge 🙂

1. Är du i ett förhållande? isåfall sen när? JA det är jag. Sedan 19dec 2007
2. Har du kysst någon idag? Ja min man
3. När går gränsen vid otrohet? Är nog från person till person men vid en kyss absolut. Dock inte om det e en snabb puss på kinden eller munnen på en barndomskamrat eller bästa vän. Det är något man tillsammans får komma överens om i förhållandet.
4. Är du romantisk? Ja det skulle jag nog vilja påstå, jag är väldigt romantisk av mig om jag vill.
5. Hur skulle du beskriva den perfekta pojkvännen? Snäll, omtänksam, respektfull,ärlig, vacker,sexig, pålitlig o.sv.. Precis allt det min man har.
6. Hur skulle du beskriva dig själv som flickvän? Jag e nog absolut inte lätt att leva med men jag försöker så gott jag kan och tar ändå hand om min partner på största/bästa möjliga sätt.
7. Hur beskriver din pojkvän dig som flickvän? snäll,vacker, omtänksam, sexig och perfekt så som jag är enligt han själv.
8. Vad är viktigt i ett förhållande? Tillit alla dagar i veckan, respekt emot varandra och ärlighet.
9. Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång? JA.
10. Har du lekt med någons känslor? ja tyvärr
11. Hur många har du varit ihop med? vet inte riktigt, har mest haft längre förhållanden och då är det 3 före det förhållandet jag har nu men sen är det ju flera men vet som sagt inte exakt.
12. Hur länge höll ditt längsta förhållande? Lever i det förhållandet nu, 10 år i dec
13. Hur länge var ditt kortaste? Oj, några dagar eller en vecka kanske
14. Vill du vara singel eller ha ett förhållande? Jag e helt klart förhållande typen
15. Är du en bra pojk/flickvän? Jag gör så gott jag kan men ingen e perfekt
16. Vem sov du senast bredvid (av det motsatta könet)? Min man Dennis
17. Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn? Det har jag redan gjort, hans namn och datumet vi gifte oss o han likadant fast med mitt namn.
18. Har du mest blivit dumpad eller dumpat? Blivit mer dumpad.
19. Bästa raggningsrepliken?finns inga bra, var bara ärlig o rak, inget jäkla sleezy beteende.
20. Hur skulle den perfekta dejten se ut? beror mycket på årstid. sommaren kan vara mysigt med en picnic med lite gott att äta o dricka o bara ligga o mysa i varandras famn.. Vintern i nån mysig stuga med öppen spis och massa mys. Så länge jag får vara med Dennis så är det en bra dejt.
21. Vem är den viktigaste personen av motsatt kön i ditt liv? Helt klart min man
22. Om mannen i ditt liv skulle du vara otrogen, vad skulle du göra då? Ta ut skilsmässa och slänga ut han.
23. Vill du gifta dig? Varför/Varför inte? Är redan gift sen 1juli 2016
24. Vill du ha barn? JA.
25. Blir du lätt kär? nej
26. Vad faller du för? mörka ögon, charm och en kille med självförtroende
27. Vad är det mest avtändande du vet? fötter!!
28. Vad tycker du om att ligga på första dejten? har väl hänt och inget fel på det om båda är överens om det.
29. Vad tycker du om one night stands? samma där, så länge man e överens så fine
30. Är kärlek allt i livet? Ja iallafall för mig, utan kärlek känner jag mig helt tom.
31. Hur gammal är du? 34år
32. Vad åt du till frukost? Havregrynsgröt och kaffe
33. Nämn tre saker man kanske inte vet om just dig? Jag e sjuuuukt rädd för ormar, leksaks som riktiga, få verkligen panik om jag ser en orm. Jag är flygrädd som faan, verkligen avskyr varm paprika (kall går jättebra) och jag har väldigt svårt för tjejer jag inte känner. Är nog inget direkt chockerande jag precis nämt för dom som verkligen känner mig,
34. Vilka är dina största svagheter? jag har svårt att be om ursäkt (jag gör det men de tar lite tid) hetsar upp mig jättelätt för småsaker och är sjukt envis.
35. Vart bor du? Skövde.
36. Vad har du för mobil? Huawei Honor 8
37. Om du vann en miljon, vad skulle du göra? Lösa lån, hjälpa de närmaste, resa med maken och spara i fonder.
38. Vad är det värsta du vet? ormar och fötter
39. Drömmar i livet? Att få leva ett lyckligt liv med min man o våran lilla pekingese hund Gizmo. Skaffa en till hund, en leonberger och att min ryggvärk och psyke blev 100% bra.
40. Beroende av något? cigg (ska sluta efter sommaren) kaffe, rädisor och morötter
41. Vilka hemsidor besöker du dagligen? fb, instagram och olika bloggsidor.
42. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Resa till Maldiverna, Thailand, Dominikanska republiken, usa, kina och några ställen till.
43. Vad är det mest romantiska din kille gjort för dig? När vi förlovade oss hade vi bokat hotellrum, när jag kom dit hade han strött ut rosblad i form av ett hjärta på sängen och gick ner på knä, sjuukt romantiskt. sen köper han blommor o gör småsaker som är urgulliga titt som tätt.
44. Vad är du tacksam för? självklart min make, vår hund o mina nära o kära
45. Vilka är de mest minnesvärda ögonblicken från ditt förflutna? När vi förlovade oss och gifte oss,
46. Vad är ditt fullständiga namn? Linda Maria Thérese Björkberg

Och så kommer vi till några lite känsligare o privata frågor men antar man en utmaning så gör man.

47. Favoritställning? olika från gång till gång med att rida, doggy och ibland skeden
48. Vad tycker du om att ge/få oralsex? underbart både att ge och få
49. Stönar du högt vid sex? Beror på tillfälle, hemma eller ensamma nånstans ja då låter jag men tex hemma hos min mamma eller liknande så biter jag i kudden för att vara diskret o visa respekt
50. Vem är den sexigaste/snyggaste kändistjejen eller killen? Vin Diesel och Jessica Alba
51. Har du haft analsex? ja
52. Har du tittat på porr med någon annan? ja
53. Haft sex samtidigt som du tittat på porr? ja
54. Gillar du bakifrån/doggystyle? ja
55. Gillar du att rida? ja
56. Gillar snuskprat? ja
57. Har du någonsin fejkat en orgasm flera gånger med samma person? ja vem har inte de? dock inte med min man.
58. Har storleken betydelse? of course! den som säger annat ljuger. är den så liten så man inget känner så funkar det ju inte men är inte skönt om den e för stor heller. Sen finns de dom som är extremt välhängda som inte vet hur dom ska använda den och då spelar storleken ingen roll alls.
59. Har du haft ett one night stand? jupp
60. Morgonsex eller kvällssex? närsom, morgon, middag, kväll, natt
61. Har du någon sexleksak, isåfall, vad för något? ja en rabbit
62. Har du gått troslös till skolan eller någon annanstans? ja
63. Har du haft sex utomhus? ja
64. Har du hånglat med någon av samma kön? ja flera ggr
65. Har du varit otrogen? tyvärr ja men inte mot min make
66. Har du varit gravid? ja
67. Har du gjort abort? ja
68. Har du fått missfall? ja
69. Var bor du? Skaraborg
70. Hur lång är du? 169cm
71. Vad väger du? 102.2kg (före min gbp 2014 vägde jag 146.7)
72. Vad var ditt första intryck om din partner? wow, honom ska jag ha!
73. Vad gillade du eller älskar du hos din partner? allt, personen som han är..
74. Hur började er relationen? vi träffades genom min bror i juni/juli 07, var med varandra typ varje dag fram tills dec då vi officiellt blev ett par. Blev varnad flera ggr för att han var en player o.sv men här sitter vi nu 10 år senare.
75. Gillar du fortfarande det du älskade hos din partner och varför? absolut, han är lika underbar nu som då.
76. Är du nöjd med den intimitet som ni delar? yes mer än nöjd
77. Känner du på samma sätt nu som du kände för din partner i början av relationen? yes
78. Har ni en positiv påverkan på varandras liv? ja det har vi allt
79. Hur ofta skrattar ni tillsammans? Varje dag ❤
80. När var sista gången du drömde om din partner? natten tills igår.
81.Kan du minnas det mest romantiska ögonblicket med denna partner? förlovningen/brölloppet
82. Kan ni känna av varandras känslor utan att behöva säga något? ja vi har känt varandra såpass länge så vi behöver bara se på varandra för att veta hur den andre mår.
83. Vad är det bästa ögonblicket i din relation så här långt? (Ler du när du tänker på detta ögonblicket?) än en gång förlovningen , brölloppet och alla våra utlandsresor.
84. Hur visar ni er kärlek till varandra? genom att visa respekt o hänsyn till varandra och lyssna på varandra. göra småsaker som ändå uppskattas nåt enormt för stunden.
85. När var sista gången du sa ”jag älskar dig” till din partner? för ca 3 min sen när han gick ut genom dörren för att åka till jobbet.
86. Hur mycket tror du att du förstår din partner? mycket och han detsamma gällande mig
87. Litar ni på varandra? Ja, fullt ut
88. Känner du att din partner accepterar dig för den du är? alltid.
89. Har ni sett varandras bästa och sämsta och sämsta sidor? haha ja måånga ggr
90. Har du någonsin funderat på att vara otrogen mot din partner? Varför? Aldrig! vill inte ha nån annan än D.
91. Har du någonsin funderat på att bryta upp med din partner och i så fall varför? nej
92. Om du kunde välja din partner igen, skulle du välja samma person? alla ggr
93. Har du någonsin tagit smärtstillande?Vad? Ja tramadol varje dag, oxycontin o oxynorm vid behov under extra tuffa dagar (oftast träningsdagar) och alvedon o sånt.
94. Äter du några mediciner regelbundet, om jag vad och varför? smärtstillande för ryggen, seroquel, flunitrazepam och stilnoct för sömnen, cipralex och lyrica för ångest o depressioner och stesolid vid behov mot ångest
95. Stjärntecken? oxen
96. Har du en Bästa vän? japp
97. Skostorlek? 41/42
98.Ögonfärg? blåa ögon med gult runt pupillerna.
99.Hårfärg? just nu blont men original typ rödorange.
100. Någon/några du älskar? Min familj och mina nära vänner,
101. Din relationsstatus? Gift.
102. Din relation med dina föräldrar? Bra med mamma, ingen kontakt på ca 4år med min pappa
103. Favorithögtid? Julen <3<3
104. Syskon? ja flera.. En storasyster o lillasyster som jag dela pappa med och en lillebror som jag delar mamma med sen en del plastsyskon
105. Har du rakat benen de senaste tre dagarna? ja igår.
106. Senaste skadan? idag faktiskt, snubblade på hunden när vi var ute o drog i backen och slog i mitt knä 😦
107. Spenderar du pengar eller sparar du dom? spenderar men kan även spara om det e till nåt speciellt.
108. Har du någonsin opererats isf för vad? OJ! Ja det har jag.. nu ska vi se. Halsmandlarna, blindtarmen, polyperna, gallsten, diskbråck 5gg varav 2 steloperationer, gbp , tarmvred och 2ggr för utomkved
109. Har du varit utomlands? jaaa 😀
110. Något du vill köpa nu? Ett nytt trådlöst over ear headset
111. Brukar du tvätta underlivet, hur ofta? varje dag
112. Rakar du dig? yes
113. Vill du ha någon aggressiv eller passiv i sängen? beror på tillfälle. ibland nån som bossar mig och ibland vill jag vaea den som bossar
114. Har du någonsin varit på en strippklubb? ja ihop med min make
115. Har du haft sex i badrummet? ja
116. Har du någonsin köpt något från en sexleksaffär? ja
117. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? ja, fick mitt körkort indraget 2mån i maj men får börja köra igen den 27 Juli nu 🙂
118. Är du bra på att laga mat? jodå de duger väl 🙂
119. Jobbar du om ja med vad om nej varför inte?? Nej jag har permanent sjukersättning sen jag fyllde 30 pga ryggen och mina psykiska diagnoser.
120. Har du några sjukdomar/diagnoser? Jag är bipolär typ 2 med hypomaniska skov och sen är jag borderline med depressioner, ångest och mycket annat.
121. Har du några syskonbarn? Ja det har jag. Jag har Neo och Liam som e min lillebror Christoffers barn sen har jag Felix som e min storasysters pojk och sen Milo och Julian som e min ”plast”bror Jimmies pojkar,
122. Har du egna barn om inte, varför? Ni som följer min blogg vet varför men för er som e nya läsare ska ni få svaret i den kortaste varianten jag kan ge för att ni ska förstå. När jag var som störst hade jag jättesvårt att bli gravid trots mina o Dennis önskningar o drömmar om barn. Efter min gbp gick jag ner nästan 50kg i vikt (ska dock gå ner mer) och började förra året bli gravid. Tyvärr började allt med 3st missfall på kort tid och sen 2st akutoperationer för utomkved där dom tog bort båda mina äggledare för att dom var så skadade efter att barnen växt på dom och jag fick även en stor blödning i magen. Nu väntar vi bara på att jag ska gå ner de sista 2,5kg som behövs tills augusti för att remissen till en ivf ska skickas så vi får genomgå en provrörsbefruktning.( vill ner minst 20kg till men det e bara 2,5kg till som krävs för att få iväg remissen. Det är fortfarande D sperma och mina ägg bara att vi behöver hjälp med att få utplockat ägg som sen ska ”kläckas” med D sperma och förhoppningsvis ta sig så de kan sättas tillbaka i mig och som vi hoppas sen kan leda till ett kärleksbarn. Vi har 3 gratis försök sen kostar det drygt 40K per försök men om det inte tar sig eller blir bra på de tre första försöken så vet vi inte om det finns nån vits med att betala för att göra fler försök, då får vi nog mera försöka inrikta oss på ev adoption för om det är en sak som är säker så är det att BARN SKA VI HA <3<3<3

Om Linda

34 årig tjej som bor med min pekingese valp Gizmo och är gift med min make Dennis i den lilla hålan Skövde.. Här får ni följa mitt liv som bipolär och borderline med alla diagnoser som det innebär, min resa efter min gbp operation i oktober 2014 och mitt liv i största allmänhet. Kommentera gärna och undrar ni över något, fråga :) R.I.P Leya som var tvungen att avlivas den 30/8 -15- 12:16 tog våran älskade lilltjej sitt sista andetag och vi saknar henne varenda vaken minut.
Det här inlägget postades i Förhållanden, Kost och Motion, pyssel, Sex., Shopping., Sjukdom o Hälsa., Tankar o Funderingar, tatueringar, Uncategorized, Unhappy Days, vänskap och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Svar på frågeutmaningen (100% ärlig)

  1. anneli skriver:

    Varför valde ni att tatuera in varandras namn? 🙂

  2. Sandra skriver:

    Du nämnde att du inte har någon kontakt med din pappa. Varför inte?

Kommentera

